ABOUT TUTOBIES TWITTER Instagram FACEBOOK +Follow DASHboard

26 February 2013

nothing.

Somehow it looks relaxing...

Kerja aku sejak kebelakangan ni merayau kat weheartit.com. lol it's fun. lagi-lagi kalau cari gif kat laman web tu. Semuanya lawa-lawa. Ohye, aku rasa berat badan aku naik. haha. kalau dah kejenya duduk kat rumah je. Bangun pagi bukak semua tingkap, sidai baju, sapu dapur, masak, sapu dapur balik. I did all these things again and again every day. It's kinda boring. 

Semalam my cousin mintak tolong buatkan dia blog. lol. masa tu aku tengah seronok merayau sana sini kat weheartit. So, i told her tunggu beberapa jam and guna blogskin je senang. haha. and she said okay, senang sikit keje aku. aku cuma tanya dia nak warna tema apa and siap! :)


Banyak jugak lah aku tukar dari design asal. Aku tukar header, buang apa yang tak perlu, tambah apa yang perlu. I'm glad when she said she likes it. Haha. It's nothing lah. Kalau guna blogskin senang je. Kalau nak guna template designer tu yang leceh tu. By the way, ramai jugak sedara aku yang aku tolong editkan blog. lol ayat keling. Semuanya fully re-edit by me. Tapi tak semuanya menjadi. Haha. 

She's my aunt. Dia yang first mintak tolong. Tak silap aku lah. lol. Aku ni pelupa -,- Aku design guna warna tema purple sebab dia tak suka biru. Aku rasa lah. lol entahlah.

Then, anaknya pulak mintak tolong. Aku cakap boleh je tapi guna blogskin je lah. Senang sikit. haha pemalas. Aku tunjuk kat dia beberapa skin yang lawa then dia pilih yang ni, so aku edit je lah sikit-sikit. Siap! Haha

Another cousin. Dia memang dah ada blog tapi terbengkalai sampai sekarang. Katanya mintak tolong aku editkan baru ada semangat nak blogging tapi sampai sekarang dia still tak update. Haha. 

My cousin too. Mulanya dia tak minta tolong aku pun, aku yang volunteer nak tolong sebab blog dia sebelum ni hmmm macam mana nak cakap ek. lol paham-paham je lah. Guna blogskin tapi tak edit apa-apa. You know what i mean? katanya kawan dia yang tolong editkan. So, aku ubah skin and re-edit apa yang perlu.

Actually, this is my mama's blog. Haha. Mama pun mintak tolong buatkan blog untuk dia. Katanya nak publish novel. At first, aku guna tema pure white tapi mama cakap 'apahal tak lawa?' -,- sabar je lah. Then, aku re-edit guna warna purple. Tadaaa~ itu hasilnya.

Aku tak mintak apa-apa balasan pun sebab apa salahnya tolong sedara and family kan. Lagipun, aku memang free sentiasa sekarang. That's why aku ada masa nak buat benda alah ni semua. hihi Okay lah ppyong~

Po is soooooo cute.

1 comment:

Tasya Fadli said...

blog tasya ? blog liya ? humm .. kak nani tolong la ubah something yg perlu diubah kat blog tasya tu .. okey ?